Wil je iets delen?

Laat dan hieronder een bericht achter waar anderen iets aan hebben.

  1. Sabine Lutz schreef:

    Ik ben het eens, zowel met Peter T. aan de ene kant als met Charles en Peter O aan de andere kant. Het is nu zaak van ons als community om de informatie uit de film en de dossiers op de site aan te vullen en het proces voort te zetten. Ik zou het daarom prachtig vinden als (de resultaten van) de discussies zoals die waar Charles over spreekt hier weergegeven kunnen worden en als er links worden gelegd naar nieuwe processen en concrete aanpakken onderweg in de energietransitie.

  2. Philippe schreef:

    This is awesome! Would be nice to have it in English as well!

  3. Peter Oterdoom schreef:

    Heel knap om in 12 minuten de kern van de energietransitie uit te leggen. Natuurlijk zijn er keuzes gemaakt over wat er wel wordt verteld en niet wordt verteld. En de film legt zelf ook uit dat het pad de komende jaren steeds zal veranderen en dat we daar zelf aan kunnen bijdragen. Heel goed dat er lesmateriaal voor alle schooltypen bij ontwikkeld is en achtergrondinfo toegankelijk is gemaakt.
    Dus wees positief, bij dit uit Groningen afkomstige initiatief hoort ‘Nait Soezen moar broezen’ of zoals dat in de Randstad wordt gezegd ‘Niet lullen maar poetsen’.

  4. Peter Timmer schreef:

    Het is prima om in deze tijd de jeugd te informeren over de energietransitie richting 2050 en de geweldige klus waarvoor wij staan. De boodschap had wat mij betreft wat duidelijker en konkreter mogen zijn, vooral op het gebied van de energiebeparing (wat kun je b.v. thuis doen), de voor- en nadelen van sommige hernieuwbare bronnen en de gewenste betrokkenheid van de bevolking bij het opzetten van duurzame energieprojekten.

    Het zou mooi zijn als de jeugd zelf voor ogen krijgt welke mogelijkheden er op het gebied van de energietransitie naar duurzame energie bestaan en welk beroep men hierin gaat kiezen, zowel op technisch als op sociaal gebied. Een goede, onafhankelijke toelichting bij de film is daarom geen overbodige luxe, vooral als het gaat om een strategische en zo efficiĆ«nt mogelijke aanpak richting het jaar 2050…

  5. Charles van Santvoord schreef:

    Ik ben groot fan van morgenland en voel mij ambassadeur van de boodschap. Ook mocht ik test-lessen houden op de Hanzehogeschool aan AD studenten Commerciƫle Economie en Masterstudenten International Communication. Er ontstonden prachtige discussies, vooral over wat we nu zelf kunnen doen of als groep kunnen doen in de energietransitie. Met deze lesstof zetten wij de jongeren in hun kracht (people in power) en helpen wij mee aan een schonere en duurzame planeet.

  6. Yvette van Doorn schreef:

    Mijn eerstejaars HBO studenten van de studie financieel economisch management willen het vooral over zichzelf hebben! Dat leverde een interessante discussie op. De film geeft een beeld van gezamenlijkheid; als docent moet je het vertalen naar de individualiteit van de student, zo heb ik net geleerd.

Typ je bericht

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *